Žánrová
maľba ľudového charakteru bola donedávna významná najmä z hľadiska dokumentácie
židovskej a rómskej kultúry, keďže zachytáva dve skupiny muzikantov - židovských
a rómskych, počas bujarej zábavy vojakov v stanovom tábore. Obraz bol dlho
nazývaný Verbovačka. Na základe štúdia neevidovaného dokumentu z archívu múzea -
potvrdenia zo 4. februára 1900 vyšla najavo skutočnosť, že sa jedná o Táborenie
husárov – obraz, ktorý bol v roku 1900 vystavený na Svetovej výstave v Paríži.
Tento fakt potvrdzuje modrou kriedou napísané číslo 970/II na zadnej strane
diela, ktoré sa zhoduje s číslom na vyššie uvedenom dokumente.
Obraz sa do zbierok múzea dostal darom Sándora Szentmiklóssyho z Uzovskej Panice
už v roku 1882, kedy bol tiež súčasťou Umelecko-archeologickej výstavy Gemerskej
župy, od ktorej sa datuje vznik múzea. V rámci Svetovej výstavy v Paríži bol
obraz vystavený v tzv. Husárskej sále, ktorá bola súčasťou uhorského pavilónu a
videlo ho 5 až 6 tisíc návštevníkov denne. Dnes sa olejomaľba nachádza v
galerijnej časti stálej expozície Gemersko-malohontského múzea. Na základe
archívnych dokumentov obraz získal späť svoj staro-nový názov a v otázke jeho
pôvodu bude výskum naďalej pokračovať. Viac o samotnom diele a jeho „parížskom“
kontexte sa záujemcovia môžu dočítať v príspevku Angeliky Kolár a Csilly
Korenovej v aktuálnom 11. ročníku Zborníka Gemersko-malohontského múzea v
Rimavskej Sobote GEMER-MALOHONT, ktorý vyšiel v decembri 2015.